Duben 2011

Hypermarkety kontra butiky

21. dubna 2011 v 10:55 Kosmiší
Je to necelých čtrnáct dní, kdy se mi stala následující příhoda:
V případě potřeby nákupu jakéhokoli druhu oblečení, vyjma ponožek a spodního prádla, jsem návštěvník malých obchůdků, případně rozličných butiků často lemujících různé super, hyper a mega markety. Je zde na všechno čas a našinec se může dlouhé minuty rozmýšlet a zkoušet zamýšlené tričko nebo mikinu.

Neznalý specifik nákupu v obchodech, kde lze nakoupit vanilková zmrzlina a multimediální klávesnice stejně jako kravata, jsem se hrnul k pokladně, abych měl návštěvu rychle za sebou. Byl jsem upozorněn, že kalhoty, které vezu v nákupním košíku, mám zaplatit u příslušného pultu v sektoru oděvů. Protlačil jsem se tedy frontou čekající na zaplacení zpět do prostoru marketu a našel příslušné místo. Co mě ale na místě paní pokladní zaslaném čekalo, ukazuji fotografií.

PS: ...kalhoty jsem pro jistotu zaplatil u jiné kasy.


Babyboom a hospody

18. dubna 2011 v 8:49 Vypozorované

Školky v Česku praskají ve švech, nestačí babyboomu

17. 4. 2011, 19:42, Domácí
Počet dětí ve školkách vzrostl od roku 2003 o 15 procent, nejpřecpanější jsou mateřinky v Praze, středních Čechách a Královéhradeckém kraji. Vyplývá to ze statistik Ústavu pro informace ve vzdělávání (ÚIV). Ačkoliv se města snaží dříve zrušené školky obnovovat, kapacity současnému babyboomu nestačí.



Ještě než nám*) státní instituce začala rozprodávat nejprve jesličky, posléze mateřské školky, smáli jsme se s kamarády, že víc hospod už naše město nepojme. Na poměrně malém prostoru je hospod nepočítaně. Totiž... kdyby i nadprůměrný pivař vypil v každé hospodě, restauraci, bufetu nebo herně jen jedno pivo, domů by ho nesli. Opuštěné školky plné pozitivní dětské energie se naplnily kouřem z cigaret a ředěným Gambrinusem. A po deseti letech si úřady zoufají, že nejsou prostory pro nejmenší občánky. Nevěřím, že prosperující pivnice dobrovolné prodají prostory zpět.
*) rozuměj občany města Chodova